Prof. Dr. Andrea Rumler

Department of Business and Economics

Professor of Marketing

Postal address
Hochschule für Wirtschaft und Recht Berlin
Badensche Straße 52

10825 Berlin

Visiting address
Campus Schöneberg
Building B, Room B 1.05
Badensche Straße 50-51
10825 Berlin

1982-87 studies of business administration in Munich and Cologne with a major in marketing

1988-90 freelance lecturer at Universitätsseminar der Wirtschaft (USW), Schloß Gracht

1990 PhD at University of Cologne (Prof. Dr. Richard Köhler). "Consumer oriented market management"

1990-93 assistant of the managing director, later head of marketing at Verlagsgruppe Bertelsmann International, München

1993-94 managing director/owner of Modern Living, New York (USA)

WS 1995/96 lecturer for strategic planning and controlling at FH Erfurt

Since 1997 HTW Berlin as professor for business administration and marketing

2004 Dickinson College, Carlisle (USA), Fulbright scholar

2006-07 research sabbatical in Colorado, USA. Fighting corruption in international SMEs

2005-08 Expert to EU Twinning projects in Poland and Rumania on anti-corruption

Digital communication

Compliance and communication

Marketing research

Marketing for startups

sales- and product marketing

International marketing

Online marketing

CSR and marketing ethics

Online marketing

Social Media

CSR and Compliance

Online marketing, mobile marketing, social media

CSR and Compliance

Strategic marketing

Marketing for startups

Rumler, A./Ullrich. S. (2016): Social-Media-Monitoring und –Kontrolle, in: PraxisWissen Marketing (Hrsg.: A. Rumler/M. Stumpf für die Arbeitsgemeinschaft für Marketing), H. 1/2016, S. 94-112, online abrufbar unter arbeitsgemeinschaft.marketing/wp-content/uploads/2016/04/07_Social%20Media-Monitoring_Rumler_Ulrich_final.pdf

Rumler, A./Ullrich, S. (2015): WAGO – der Weg eines Hidden Champion ins Social Web, in: Fallstudien zum Marketing (Hrsg.: W. Pepels), Kiehl, Herne, S. 415-427

Fallstudien Audi und Nivea in: Kotler, P./Keller, K. (2015): Marketing-Management, 15th global ed., Pearson, S. 175-176 u. S. 416-417

Kreutzer, R./Rumler, A./Wille-Baumkauff, B. (2014): B2B Online-Marketing und Social Media, Gabler, Wiesbaden. ISBN 978-3-658-04694-1

Pattloch, A./Rumler, A. (2013): Kommunikation 2.0 – von Push zu Pull?, in: Hofbauer, G.; Pattloch, A.; Stumpf, M.: Marketing in Forschung und Praxis, uni-edition, Berlin. ISBN: 978-3-942171-98-4, S. 275-286

Pattloch, A./Rumler, A./Schuchert-Güler, P., Hrsg. (2012): Digitale Kommunikation, uni-edition, Berlin

Rumler, A. (2009): Compliance- Herausforderung für die unternehmensinterne Kommunikation, in: Transfer- Werbeforschung und Praxis, Heft 2/2009, S.37- 40 (Hrsg. Deutsche Werbewissenschaftliche Gesellschaft)

Münch, D./Rumler A. (2006): Mobiles Marketing: Status Quo und Barrieren im Medienplanungsprozess, in: Transfer, Heft 1/2006, S. 4-9 (Hrsg. Deutsche Werbewissenschaftliche Gesellschaft)

Rumler, A. (2006): Marketing-Controlling, in: Controlling für Wirtschaftsingenieure, Ingenieure und Betriebswirte (Hrsg.: Müller, A./Uecker, P./Zehbold, C.), 2. Auflage, Hanser, Leipzig, S.206-222

Köhler, S./Reinecke S./Rumler, A. (2005): Why Coupon Promotions Should be Integrated into CRM Concepts: Findings of a Retail Study in Austria, Germany and Switzerland, in: Proceedings of the 12th Biennial World Marketing Congress 2005, 6-9th July , (Hrsg. Academy of Marketing Science), Münster