Prof. Dr. Sabine Haller
Department of Business and Economics
Professor of Services Marketing
+49-30-30877-1178
Postal address
Hochschule für Wirtschaft und Recht Berlin
Badensche Straße 52
10825 Berlin
Visiting address
Campus Schöneberg
Building B,
Room B 4.27
Badensche Straße 50-51
10825 Berlin
Studied Business Administration at the Freie Universität Berlin
Dr. rer. pol., Freie Universität Berlin
1994 appointed Professor for Marketing
Since 1997 Professor for Marketing and Services Management at the Hochschule für Wirtschaft und Recht Berlin (Berlin Schoof of Economics and Law)
Service Processes
Quality Management of Services
Service Marketing
Evaluation of Service Quality
Retail Marketing;
Strategic Marketing
General Marketing
Strategic Marketing Management
Product policy, pricing policy and distribution policy
Services Marketing and Management
Retail Marketing
Business Simulations (TOPSIM GM, Global Challenge, Going Global, Strategic Challenge)
Haller, Sabine: Handels-Marketing, Kiehl Verlag Ludwigshafen, 1997, 2. Aufl. 2001, 3. Aufl. 2008, 4. Aufl. 2018
Haller, Sabine/Wissing, Christian: Normstrategien für das Service Business Development zur Berücksichtigung digitaler Prozesse in der Wertschöpfung, in: Bruhn, M./Hadwich, K. (Hrsg.): Forum Dienstleistungsmanagement, Wiesbaden 2018
Haller, Sabine: Dienstleistungsmanagement, Gabler Verlag Wiesbaden, 2001, 2. Aufl., 2002, 3. Aufl. 2005, 4.Aufl. 2009, 5. Aufl. 2012, 6. Aufl. 2015, 7. Auflage 2017
Haller, Sabine/Wissing, Christian: Dienstleistungsmanagement, Springer Gabler Wiesbaden, 8. Auflage 2020, 9. Auflage 2022
Nieves, Julia/Haller, Sabine: Building dynamic capabilities through knowledge resources, in: Tourism Management, Vol. 40, February 2014, p. 224-232
Haller, Sabine: Dienstleistungsmärkte zielgruppenorientiert bearbeiten, in: Pepels, W. (Hrsg.): Marktsegmentierung, Methoden zur erfolgreichen Marktbearbeitung, 3. Aufl. Düsseldorf 2013, ISBN 978-3-86329-616-2
Wirbelauer, Christopher/Haller, Sabine: Produktivitätssteigerung durch strategische Marketingplanung im Gesundheitswesen – dargestellt am Praxisbeispiel einer Augenklinik, in: Bruhn, M./Stauss, B. (Hrsg.): Dienstleistungsproduktivität, Band 1: Management, Prozessgestaltung, Kundenperspektive. Forum Dienstleistungsmanagement, Wiesbaden 2011, S. 179-204
Haller, S./Klinski, S.v.: Die Organisatorische Gestaltung interner Dienstleistungen durch Serviceorientierte Unternehmensstrukturen, in: Bruhn, M./Stauss, B. (Hrsg.): Serviceorientierung im Unternehmen, Forum Dienstleistungsmanagement, Wiesbaden 2010, S. 399 – 418
Assessor for BmBF, AiF (2000-2010)
Assessor for the Berlin-Brandenburg Quality Award 2002
Assessor for German and International Accreditation Agencies: FIBAA, AQAS e.V., Acquin, Zeva, AQ Austria (Accreditation of study programmes, institutional accreditations)
Assessor for the Wissenschaftsrat (Institutional Accreditation)
External Supervisor for the Baden-Wuerttemberg Cooperative State University (DHBW) 2004 – 2015
Project Manager FIBAA for International Accreditations (since 2021)