Prof. Dr. Harald Rüggeberg

Department of Business and Economics

Professor of Marketing

Prof. Dr. Harald Rüggeberg

+49 30 30877-1176

Postal address
Hochschule für Wirtschaft und Recht Berlin
Badensche Straße 52

10825 Berlin

Visiting address
Campus Schöneberg
Building B, Room B 3.41
Badensche Straße 50-51
10825 Berlin

1990: Degree in Business Administration at the TU Berlin

1990-1995: Research assistant to the Chair of Marketing (Prof. Dr. V. Trommsdorff) at the TU Berlin

1995-2000: Marketing director and deputy managing director of a medium-sized manufacturer of environmental measuring technology

1996: Doctorate (Dr. rer. oec.); title of dissertation: “Strategic market-entry behaviour of young technology enterprises”

since 2000: Professor of Marketing, in particular Business-to-Business Marketing at the FHW Berlin / BSEL

since 2001: academic responsibility for the MBA course for medium-sized businesses

Strategic management and marketing

Marketing in the start-up phase of businesses

Innovation management and company development

Business-to-business marketing

Strategic management in business markets

Innovation management

Customer relation management

Entrepreneurial management

Rüggeberg, H., Innovationswiderstände bei der Akzeptanz hochgradiger Innovationen aus kleinen und mittleren Unternehmen, Paper No. 51, 12/2009, Institute of Management Berlin at Berlin School of Economics and Law (HWR Berlin)

Rüggeberg, H./ Burmeister, K., Innovationsprozesse in kleinen und mittleren Unternehmen, Working Paper No. 41, Institute of Management Berlin at FHW Berlin 2008

Rüggeberg, H., Marketing für Unternehmensgründer. Von der ersten Geschäftsidee zum Wachstumsunternehmen, Wiesbaden 2003

Marketing-Nachwuchs: Firmen erwarten flexibles und pragmatisches Handeln, in: absatzwirtschaft, 1/2002, S. 90-92

"Fallstudie Minisol", S. 45-5, in: Frank, H. / Klandt, H., Gründungsmanagement - Fallstudien, München 2002

Strategisches Markteintrittsverhalten junger Technologieunternehmen, Wiesbaden 1997

Fallstudienbeiträge zum Technologie- und Innovationsmarketing in: Trommsdorff, V. (Hrsg.), Fallstudien zum Innovationsmarketing, München 1995